Indiferent ce spun fanii sau adversarii lui, industria de publicitate din România n-ar fi fost ce este astăzi, fără “morcovul” lui Bogdan Naumovici.
“Am ajuns cel mai bun pentru că mi-am propus să fiu cel mai bun! Nu mi-am propus să fiu brand. Mă întreba lumea, când m-am angajat, ce vreau să fac. Le-am spus: «Mă duc să fiu cel mai bun din publicitate! La cum se vede publicitatea la televizor, eu cred că stau mult mai bine decât tot ce se face acum». Şi a mai trebuit să pun un morcov în faţă, după care să alerg. A funcţionat. Morcovul ăla m-a ajutat foarte mult”, spune Bogdan Naumovici.
Cel mai celebru om din publicitatea românească se plânge de lipsa ambiţiei celor din jur şi de boicotarea festivalului Ad'Or: “Nu avem oameni cu ambiţie. În publicitate mă aşteptam să fie şmecherii clasei, dar am constatat că sunt o gaşcă de scutiţi la sport. Pe vremea lui Ceauşescu nu puteai să fii şmecher dacă nu făceai sport. Şi era singura chestie care te învăţa ce este competiţia”.
Şi, pentru că este perceput drept cel mai bun, bineînţeles că are şi cele mai mari preţuri de pe piaţa românească, deşi e criză. “Pentru bugete de avarie ai şi soluţii de avarie. Nu vreau să am toţi clienţii din România, dar vreau ca cei pe care-i am să plătească în mod corect ajutorul pe care-l primesc. Nu cer preţuri mari ca să ofer prostii. În principiu, da, te costă mai mult decât ai da la alte agenţii, dar vei avea o soluţie mai bună decât ţi-ar oferi altă agenţie. Cei care se duc spre preţul cel mai mic sunt savings manageri, nu brand manageri sau marketing manageri, deci îi interesează să salveze banii, pentru evaluarea lor personală de la sfârşit de an, nu să găsească soluţia cea mai bună”, spune Naumovici, care consideră că piaţa de publicitate este astăzi undeva la jumătate, faţă de 2008, din punct de vedere al bugetelor.
Despre pregătirea universita