Profitul net al Volkswagen (VW), cel mai mare producător auto din Europa, a crescut anul trecut cu peste 40%, datorită vânzărilor record de vehicule, care au depăşit pentru prima dată pragul de nouă milioane de unităţi, transmit Bloomberg, Reuters şi AP.
În 2012 compania germană a înregistrat o creştere a profitului de 40,9%, la nivelul record de 21,7 miliarde de euro (28,6 miliarde de dolari), iar veniturile au urcat cu 20,9% la 192,7 miliarde de euro, deoarece livrările către clienţi pe plan mondial au crescut cu 12,2%, la 9,276 vehicule. Compania a anunţat că va acorda pentru 2012 dividende de 3,56 euro pentru o acţiune preferenţială, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,85 euro. În 2011 VW a acordat dividende de 3,06 euro pentru o acţiune preferenţială. În urma acestui anunţ, acţiunile Volkswagen au scăzut vineri la bursa de la Frankfurt cu 6,96%, la 163,8 de euro, în timp ce indicele principal DAX 30 a urcat cu 1,03%, ajungând la valoarea de 7.661,91 puncte.
”Volkswagen nu este complet imun la concurenţa intensă şi criza profundă de pe piaţa auto europeană. Mai mult, incertitudinile din mediul economic continuă”, a avertizat directorul general al grupului german, Martin Winterkorn. VW se bazează pe creşterea din China şi SUA, precum şi pe câştigurile obţinute pe segmentul maşinilor de lux, cu brandul Audi, pentru a compensa declinul cererii în Europa. Cota de piaţă a Volkswagen în Europa a crescut anul trecut cu 1,6%, la 24,8%.
Recent, compania a anunţat că va cheltui 5 miliarde de dolari în următorii trei ani, în America de Nord. Creşterea în această regiune este extrem de importantă pentru strategia şefului companiei, Martin Winterkorn, de a transforma Volkswagen în cel mai mare producător auto din lume până în 2018. Volkswagen, care şi-a majorat în ultimii ani vânzările în ţări ca China, Brazilia şi Rusia şi şi-a majorat cota de piaţă