Chalet-uri cochete care ascund luxul, servicii de concierge, mâncare de stele Michelin și parteneri de schi la fel de bogați ca tine. Într-un cuvânt, exclusivism
În stațiunile unde schiază bogații lumii diferența stă în detalii. La prima vedere, nu sesizăm semne de exclusivism, în condițiile în care dotările pentru schiori sunt mai mult sau mai puțin similare celor din stațiunile populare din țările cu tradiție în sporturile de iarnă. Zăpada și instalațiile de cablu sunt aceleași, iar pârtiile la fel de numeroase ca în orice stațiune care se respectă.
Restaurant la baza pârtiei, centru de închiriat echipament, hoteluri de cinci stele, magazine și turiști cu schiurile pe umeri. Privite mai de aproape, restaurantele sunt clasificate cu stele Michelin, echipamentele de închiriat sunt cel puțin Salomon (deși cei care frecventează aceste zone au propriile lor costume de designer, de la Chanel la Gucci), sunt foarte puține hoteluri sub cinci stele, pe firmele luminoase ale magazinelor scrie Hublot, Armani, Cartier, Bulgari, iar turiști sunt acei milionari despre care citești în paginile revistelor de business și ale clasamentelor bogăției. Un „banal“ prânz la baza pârtiei ajunge la aproximativ 75 de euro de persoană, iar o cină gourmet la un restaurant de top, la 200 de euro de persoană. În timpul zilei, pentru cei care nu schiază distracția este shoppingul, iar seara, petrecerile în cluburile stațiunii sau în barurile hotelurilor care își întâmpină oaspeții cu Moet & Chandon.
Aparent, accesibil
Odată intrat în chalet-uri, care pe dinafară nu trădează aproape deloc luxul, se deschide o altă lume. Pentru cel puțin câteva sute de euro bune pe care un turist le plătește pentru o noapte de cazare, reprezentanții hotelurilor sunt umbra clientului, dornici să transpună în realitate celebra expresie „la dispoziția dumneavoastră“