În toamna lui 2013 fabricantul britanic McLaren va scoate pe piaţă supercarul suprem, modelul P1 trimiţând celălalt model din gamă, MP4-12C, direct în epoca de piatră.
Şi nu e puţin lucru atunci când vorbim de urmaşul de drept al legenadarului McLaren F1 al anilor ’90. Un V8 de mare putere derivat din unitatea de 3,8 litri ce animă MP4-12C ar urma să producă peste 600 CP, în vreme ce per total, sistemul hibrid KERS va livra peste 800 CP. Astfel, din Formula 1 vor fi transferate inovaţii precum Kinetic Energy Recovery System, acesta având rolul de furniza în momentele critice un supliment în jurul a 200 CP.
Noul sistem de propulsie KERS va consta în conectarea motorului electric direct la cutia de viteze dar va avea şi rolul de a asista sistemele auxiliare. Livrarea cuplului motor se va face fără întrerupere, iar în momentele decelerării motorul electric va funcţiona pe post de alternator pentru încărcarea bateriilor. Acest sistem ar trebui să reducă emisiile cu 40% fără ca maşina să piardă din performanţe. Transformarea energiei cinetice în energie electrică pe frânări şi recuperarea acesteia îi va permite McLaren P1 reducerea drastică a consumului de benzină, a noxelor şi a emisiilor de CO2.
Agregatul V8 twin-turbo de pe McLaren P1 va putea atinge 9.000 rpm, urcând turaţia maximă cu 500 rpm mai sus ca fratele său mai mic, MP4-12C, propulsorul supraalimentat generând un raport putere/masă de 600 CP/tonă.
Pachetul aerodinamic complet al McLaren P1 va fi cu siguranţă unul dintre cele mai avansate sisteme ce asigură forţe de apăsare optime disponibile pentru maşinile cu drept de circulaţie pe drumurile publice. Astfel, eleronul din spate, complet disimulat în capota spate, iese progresiv din lăcaşul său cu până la 30 de centimetri, şi nu doar atât. Acest eleron dinamic şi activ reuşeşte să facă concomitent şi o a doua mişcare de înclinare, cee