Banca Transilvania vizează pentru acest an o creştere cu 15% a numărului de clienţi de private banking, la peste 2.600 de persoane, şi a activelor pe acest segment, la circa 540 milioane euro, a anunţat ieri instituţia de credit. Banca Transilvania are în prezent peste 2.300 de clienţi de private banking, cu 27% mai mult faţă de 2011, gestionând active de aproximativ 470 milioane de euro, în creştere cu 17%, se arată într-un comunicat al băncii. Clienţii de private banking sunt aceia care au în conturile deschise la bancă peste 100.000 de euro cel puţin trei luni consecutiv, precum şi cei care investesc sume semnificative în subsidiarele BT Asset Management sau BT Securities, în cadrul sucursalei BT Cipru, dar şi cei cu carduri premium sau care au împrumuturi mari la BT.
Banca Transilvania a obţinut anul trecut un profit net de 320,43 milioane lei, în creştere cu 40% faţă de 2011. În acelaşi timp, activele au urcat cu 15%, la 29,57 miliarde de lei, iar soldul provizioanelor cu 27%. Cei mai mari acţionari ai băncii sunt Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), cu 14,61%, din titluri şi Bank of Cyprus, cu 9,9%. Printre acţionarii semnificativi se regăseşte SIF Moldova (5%), preşedintele Consiliului de Administraţie al băncii, Horia Ciorcilă, şi International Finance Corporation, divizie a Grupului Băncii Mondiale.
Banca Transilvania vizează pentru acest an o creştere cu 15% a numărului de clienţi de private banking, la peste 2.600 de persoane, şi a activelor pe acest segment, la circa 540 milioane euro, a anunţat ieri instituţia de credit. Banca Transilvania are în prezent peste 2.300 de clienţi de private banking, cu 27% mai mult faţă de 2011, gestionând active de aproximativ 470 milioane de euro, în creştere cu 17%, se arată într-un comunicat al băncii. Clienţii de private banking sunt aceia care au în conturile deschise la bancă pest