Mihai Marinescu (24 de ani), pilotul care a terminat pe locul 5 în ultimele două sezoane ale Formulei 2, se antrenează iarna pe simulatorul pe care şi l-a amenajat la Braşov. În funcţie de programul lui, şi oamenii obişnuiţi pot folosi maşinăria, contra cost. În acest weekend, “driverul” român se află la Valencia, pentru teste la volanul unui monopost din Formula World Series by Renault. Mihai Marinescu (24 de ani), pilotul care a terminat pe locul 5 în ultimele două sezoane ale Formulei 2, se antrenează iarna pe simulatorul pe care şi l-a amenajat la Braşov. În funcţie de programul lui, şi oamenii obişnuiţi pot folosi maşinăria, contra cost. În acest weekend, “driverul” român se află la Valencia, pentru teste la volanul unui monopost din Formula World Series by Renault.
Vopsit în alb şi verde, monopostul cu care Mihai Marinescu a concurat în 2006 şi 2007 poate fi văzut, de ceva vreme, în Formula Pub, un local amenajat într-un spaţiu al Universităţii “Transilvania” din centrul Braşovului.
Bolidul este fixat de podea, iar pilotul urcă adeseori la volanul a ceea ce este primul simulator profesional de motorsport din ţara noastră.
Comenzile (volan, pedale, schimbător) sunt preluate cu ajutorul unor senzori de un software care le transpune pe o pistă-replică, similară cu cea reală, imaginea fiind difuzată pe un ecran panoramic aflat în faţa maşinii.
Mai dificil decât pe un circuit real
Cu o zi înainte de a pleca în Spania, pentru o sesiune de teste la bordul unui monopost din Formula Renault 3,5, competiţie din World Series by Renault care l-a lansat pe Vettel în Formula 1, Mihai Marinescu şi-a făcut obişnuitul antrenament.
“Este mult mai solicitant pe plan mental la simulator decât pe circuit”, spune Mihai, care, în primul caz, nu poate simţi trepidaţiile maşinii. Pentru amatori, prima sesiune la volanul monopostului amplasat în incinta For