Reprezentantii Societati Nova Apaserv au observat ca trimit unor clienti facturi care nu au nicio sansa sa fie incasate. Asta pentru ca acei clienti sunt plecati din tara, iar in apartamentele lor nu mai locuieste nimeni. Sunt familii de botosaneni plecate la munca in strainatate care insa au omis sa declare la Nova Apaserv ca nu vor locui in apartamente o perioada de timp.
In aceste conditii, diferenta care rezulta intre ce arata apometrele de scara si suma consumurilor raportate de familiile care locuiesc pe acea scara se imparte si pe apartamentele botosanenilor plecati in afara tarii.
„Trebuie sa obtinem o situatie clara a celor care locuiesc efectiv in apartamente si carora trebuie sa le trimitem facturile pentru consumuri. Sunt unii plecati din tara carora noi le punem consum din oficiu si care, evident, nu platesc. Sunt cei care nu au venit la noi sa anunte sa-i scoatem de la consum o perioada de timp. Le-am cerut sefilor de asociatii de proprietari sa ne dea o situatie exacta cu cei plecati, pentru a confrunta cu baza noastra de date”, a precizat Gabriel Carlan, managerul operatorului Nova Apaserv Botosani.
„Daca locatarii sunt corecti, nu sunt motive de ingrijorare”
Daca intr-un bloc diferenta dintre consumul citit la nivel de scara si suma consumurilor de apa raportate din apartamente este acum mica pentru ca se repartizeaza si pe apartamentele celor plecati din tara, odata cu scoaterea acestora din calcul, ar putea sa se vada diferenta la facturile celorlalte apartamente. Acea diferenta de consum la nivel de scara se va imparti pe mai putine apartamente si atunci vor aparea facturi mai mari. Cu alte cuvinte, s-ar putea inmulti reclamatiile consumatorilor.
„Daca locatarii sunt toti corecti si comunica exact consumul real de apa in fiecare luna, nu sunt motive de ingrijorare. Acolo nu va plati nimeni mai mult. Probleme ap