Grupul de presă american The New York Times, care a anunţat, miercuri, că vrea să vândă publicaţia The Boston Globe, precum şi o serie de alte active, inclusiv din filiala sa New England Media Group, a primit luna trecută o ofertă formală de peste 100 de milioane de dolari pentru publicaţia sa.
Informaţia a fost publicată de Wall Street Journal, care citează surse apropiate dosarului.
The Times poartă negocieri de circa un an cu potenţialul grup de cumpărători, care îi include pe fostul preşedinte al The Boston Globe Rick Daniels şi directorul Heberden Ryan de la compania Boston Post Partners, informează Reuters.
The Times Co. aştepta o ofertă din partea News Corp., proprietarul The Wall Street Journal, potrivit unor surse apropiate The Times şi Globe. Însă News Corp. deţine o televiziune în Boston şi, potrivit regulilor consiliului concurenţei, o companie nu are voie să aibă o publicaţie şi un post TV pe aceeaşi piaţă.
Contactaţi de Reuters, reprezentanţii The Times şi News Corp. au refuzat să comenteze. Daniels şi Ryan nu au putut fi contactaţi.
În afară de publicaţia The Boston Globe, site-ul său de internet şi compania de marketing GlobeDirect, filiala New England Media Group deţine site-urile Boston.com şi Telegram.com, Worcester Telegram & Gazette, precum şi o participaţie de 49% la Metro Boston.
"Planul nostru de a vinde New England Media Group demonstrează angajamentul nostru în a ne concentra strategia şi investiţiile pe marca New York Times", a spus directorul general al grupului, Mark Thompson, miercuri, când a anunţat scoaterea la vânzare a The Boston Globe.
"Având în vedere diferenţele între aceste activităţi şi The New York Times, credem că o vânzare este cea mai bună opţiune pe termen lung pentru aceste active şi salariaţi, dar şi în interesul acţionarilor noştri", a