La o lună de la intrarea în vigoare a noului Cod Rutier, conducătorii de mopede cad pe capete în plasa rutieriştilor
Ciudat este că nici măcar poliţiştii nu sunt încântaţi de situaţia creată, hârţogăria necesară pentru a pedepsi ilegaliştii consumând timp şi energie fără o justificare clară
După noul Cod Rutier, potopul! Cam aşa s-ar putea traduce prevederea din noul act normativ care reglementează circulaţia vehiculelor şi care a impus ca toţi participanţii la trafic motorizaţi să fie obligaţi să aibă permis de conducere. Nimeni nu s-a gândit că România este ţara tuturor posibilităţilor şi, că indiferent cât de mediatizată va fi măsura, 90% dintre cei vizaţi vor rămâne „de căruţă“ sau că schimbarea intră în vigoare iarna, cu două luni şi jumătate înainte de deschiderea şcolilor de şoferi (pentru categoriile A1 şi A – n.r.), astfel că acum tot poliţiştii trag ponoasele.
Amendă administrativă plătită la… Parchet
La nivel naţional, câteva sute de aventurieri vor da cu subsemnatul în lunile următoare, pentru că au ieşit în trafic pe moped fără a poseda permis. Constanţa nu se laudă decât cu aproape 20 de dosare penale, însă marea lor majoritate înseamnă doar pierdere de timp pentru poliţişti şi ratarea altor obiective mai importante. În fapt, dosarele penale întocmite mopediştilor se soldează doar cu o amendă administrativă dacă nu există alt factor agravant (consum de alcool), iar banii intră în contul parchetelor de pe raza cărora s-a comis infracţiunea, nu în contul autorităţilor locale sau al M.A.I. Bineînţeles, nu asta este problema majoră, ci cea a timpului şi a aglomerării inutile a Serviciului Rutier.
„Avem 1.500 de dosare în lucru, iar apariţia acestui nou tip de infracţiune nu ne face deloc bine. Eu i-aş sfătui pe mopedişti să nu iasă pe stradă dacă nu au permis, dar cine mai ascultă de sfaturile noastre. Sunt dezamăgit, pentru că