Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat un nou portal, numit Serviciul Electronic de Mediere a Muncii (SEMM), care vine atât în ajutorul românilor care se află în căutarea unui nou loc de muncă, cât şi în ajutorul angajatorilor care vor să găsească candidaţii potriviţi pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul companiilor pe care le conduc.
La ora actuală există deja conturi create pentru toţi cei care se află în evidenţa ANOFM. Acestea pot fi activate fie online, fie prin prezentarea la unităţile teritoriale ale agenţiei.
Noul portal poate fi utilizat şi de către persoanele care nu se află în evidenţa ANOFM, ele având posibilitatea de a-şi crea conturi prin completarea unui formular de înregistrare, cu informaţii precum CNP-ul utilizatorului care se află în căutarea unui loc de muncă, data sa de naştere şi adresa personală de e-mail.
Persoanele care vor completa un astfel de formular de înscriere vor avea şi posibilitatea de a menţiona dacă sunt sau nu interesate de locurile de muncă disponibile în străinătate, ele putând să obţină acces şi la secţiunea destinată muncitorilor migranţi.
Pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, portalul oferă următoarele facilităţi:
1. dacă persoana este deja înregistrată în evidenţele ANOFM, are un cont deja creat in cadrul portalului, activarea acestuia se poate face online sau la unitatile teritoriale ANOFM;
2. dacă persoana nu este înregistrată în evidenţele ANOFM, se poate înregistra folosind formularul de înregistrare al portalului.
3. Persoanele interesate în găsirea unui loc de muncă pot căuta ofertele de locuri de muncă, după anumite criterii
4. Publicare CV şi scrisoare de intentie
5. Modificare date de contact (personale doar pentru utilizatori inscrisi prin intermediul portalului)
6. Af