La Vama Veche, soferii de microbuz isi racoleaza clientii dupa modelul din iarmaroace. Cocotat cu un picior pe scara masinii, fiecare isi striga cat poate de tare traseul, in speranta ca va gasi 2-3 persoane in plus dispuse sa calatoreasca. Sistemul primitiv de marketing ilustreaza perfect si conditiile de transport oferite: masini paraginite si grafic de deplasare ramas uneori la latitudinea soferului. Navetistii urla, autoritatile ridica din umeri.
„Aici nu se mananca” In microbuze miroase dulceag, a odorizant ieftin, iar calatorii sunt anuntati ca „in aceasta masina nu se mananca”. Husele scaunelor roase ca de molii, perdele murdare, tabla ruginita. Cei care intra zilnic in contact cu soferii nu sunt calatorii de ocazie, ci navetistii, mai ales cei din invatamant. „Avem multe nemultumiri. Membrii de sindicat se plang atat de calitatea mijloacelor de transport, cat si de comportamentul soferilor”, a spus Laviniu Lacusta, liderul sindicalistilor din invatamant. Ultimul incident facut public dateaza de la inceputul acestei luni. Un grup de profesori care face naveta la Mosna a reclamat la ARR firma AMI Turing. In urma controlului, operatorul a fost amendat, iar profesorii au fost amenintati de conducerea firmei ca nu vor mai fi primiti in mijloacele de transport. „Stiu cazul, dar nu am primit nicio reclamatie scrisa pentru a face si noi verificari”, a afirmat Marian Grigoras, comisarul-sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC). 1.400 de navetisti De altfel, din cele 45 de reclamatii primite in ultimul an de CRPC cu privire la activitatea operatorilor de transport persoane, cele mai multe vizeaza calitatea serviciului prestat. Calatorii ocazionali sunt greu de cuantificat, desi firmele de transport isi fac propriile baze de date care ilustreaza profitabilitatea traseelor. In schimb, cel putin 1.400 de calatori sunt asigurati ziln