Taxa pe aer. Asta mai lipseste sã le-o aplice sefii de a Societatea Nationalã a Huilei celor de la Societatea Nationalã de Închideri de Mine Valea Jiului, care functioneazã tot în sediul SNH.
Ruperea minelor viabile de cele neviabile si crearea a douã companii distincte scoate al ivealã situatii aberante, pe principiul „pentru unii mumã, iar pentru ceilalti ciumã”. SNH – urmasa Companiei Nationale a Huilei are de toate, de la sediu, la masini si echipamente, pentru cã ei i s-au dat toate în platã. Ceilalti nu au nimic, decât mine cheltuitoare, scumpe si un program de închidere ce se deruleazã pânã în 2018. Absurdul situatiei a iesit la ivealã în momentul în care
s-a pus problema închirierii unor autoturisme pentru ca si SNIM VJ sã poatã functiona. Autoturisme cumpãrate pe timpul în care CNH îngloba toate unitãtile miniere, adicã anterior ruperii ei în douã. Este vorba desper 6 masini Ford, o Honda si un microbuz, care au fost date în platã cãtre SNH. Pentru SNIM VJ nu a rãmas decât posibilitatea sã le închirieze din curtea SNH, desi – spun surse din interiorul societãtii – era normal ca si SNIM VJ sã primeascã mãcar douã masini ca sã se poatã descurca. Cu mãrinimie, SNH le închiriazã: 51 de lei/ zi pentru un Ford si 20 de lei/ zi pentru un Cielo folosit de liderul de sindicat. Paradoxul abia acum vine: autoturismele nu sunt înmatriculate pe SNH, ci tot ep CNH, adicã societatea închiriazã si ce nu are. „Ei, cei de al SNH, nu pot face dovada proprietãtii decât cu acel document cã au fost date în platã. Era mai normal ca întâi sã le treacã în proprietatea lor si appi sã ne punã chirie pe ele”, spun sursele citate anterior. Oricum, în curând SNIM VJ ar putea plãti chirie si pe aer, pentru cã în rest plãtesc pe absolut tot: birou, hol, bãi, telefoane, tehnicã de calcul, etc.
A u vrut sã le ia din banii de huilã
Strigãtor la cer este modul în care