Călin Peter Netzer, regizorul filmului „Poziţia copilului”, care a câştigat Ursul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, este de părere că poveştile triste sunt cele care aduc cele mai mari încasări.
Filmele româneşti sunt frecvent etichetate ca abordând subiecte „triste”. Netzer aminteşte că regizorii din România „vorbesc despre ceea ce ştiu”.
„Să faci alt gen de film, comic sau comercial, nu merită încă, pentru că nu se câştigă bani”, explică el, într-un interviu pentru agenţia spaniolă de presă EFE, publicat vineri. Regizorul crede că realizarea unui film mai comercial sau mai amuzant ar fi posibilă, dar doar dacă acesta s-ar adresa publicului din ţară, Netzer îndoindu-se că un asemenea proiect ar putea să fie luat în considerare peste graniţe.
Deşi vag inspirat dintr-o familie englezească rezidentă pe Costa del Sol, Netzer a transferat povestea din „Poziţia copilului” în realitatea ţării sale, una dintre cele mai sărace din UE şi unde corupţia continuă să fie o gravă problemă, adaugă EFE. În acest mediu se derulează complicata relaţie dintre un fiu, intrat într-o gravă problemă, şi o mamă dominantă, care îşi foloseşte banii şi influenţa pentru a-l proteja, relatează Agerpres.
„Doream să se întâmple în România pentru a înţelege mai bine problema”, explică regizorul, care a prezentat abisul care încă mai există între clasa înaltă şi masa sărăcită din România.
„Tema continuă să fie relaţia dintre mamă şi fiul său”, spune Netzer, subliniind faptul că la baza poveştii stă „complexul oedipian”.
După euforia câştigării Ursului de Aur, Netzer este acum în căutarea unui distribuitor american care să-l sprijine în perspectiva unei viitoare nominalizări a peliculei sale pentru premiul Oscar. „Negociem cu o firmă importantă, cu care sperăm să ajungem în curând la un acord pentru a face lobby”, explică Netzer.