* Interviu cu Marcel Bărbuţ, proprietarul "AdePlast"
Compania "AdePlast", producător de adezivi şi mortare uscate, şi-a crescut cifra de afaceri cu 30%, anul trecut faţă de 2011, depăşind cu 5 procente ţinta de creştere propusă la începutul lui 2012, potrivit lui Marcel Bărbuţ, proprietarul companiei, care ne-a acordat, cu amabilitate, un interviu.
Societatea a înregistrat creşteri ale cifrei de afaceri şi în anii 2010 şi 2011, cu câte 12%, domnul Bărbuţ declarându-se optimist şi pentru anul în curs, având în vedere investiţiile pe care le derulează în cadrul companiei.
"Dacă anul 2012 a fost unul al extinderii noastre pe verticală, având în vedere toată această dezvoltare industrială, 2013 va fi un an al expansiunii pe orizontală, în care toate aceste centre vor livra produse în pieţele de proximitate", a spus Marcel Bărbuţ.
Pe lângă adezivi şi mortare uscate, "AdePlast" produce şi vopsele, tencuieli decorative şi adezivi speciali în stare umedă, precum şi polistiren expandat.
Reporter: Aţi încheiat anul trecut cu rezultate financiare foarte bune. Ce strategie a stat la baza creşterilor din 2012?
Marcel Bărbuţ: Într-adevăr, anul trecut am avut o cifră de afaceri de 180 de milioane de lei şi un profit de 15 milioane de lei. Avem o cifră de afaceri pe angajat de aproape 200.000 de euro. Prima parte a anului a fost mai slabă, pentru că am anunţat o creştere de preţ, în decembrie 2011, cu circa 5%, continuând, în ianuarie, cu încă 5% - majorări. În aceeaşi perioadă, ceilalţi jucători din piaţă aveau tot felul de reduceri. De la 1 martie, însă, am început să avem şi noi unele promoţii, prin care ne-am atras simpatia micilor meseriaşi, am scăzut preţurile punctual şi am recuperat pierderile din primul trimestru.
Reporter: Care segment al activităţii dumneavoastră are cel mai mare aport în cifra de afaceri?
Marcel Bă