Primii 10 spenderi au investit anul trecut peste 25,2 milioane de euro in publicitatea radio. Vezi topul companiilor care au cheltuit cei mai multi bani cu acest vehicul de promovare.
Orange Romania se afla in fruntea clasamentului celor mai mari spenderi in publicitatea radio in anul 2012, cu un buget de promovare de 4,13 milioane de euro si un numar de 12.681 de difuzari, potrivit studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP), realizat de BRAT.
Pe locul 2 se afla retailerul Lidl cu un buget de 4,11 milioane de euro pentru 14.134 de difuzari.
Urmatoarele clasate in fuctine de banii investiti in publicitatea radio sunt: Carrefour (3,95 milioane euro), Real Hypermarket Romania (2,82 milioane euro), Vodafone Romaia (2 milioane euro), Metro Group (1,9 milioane de euro), Rewe Romania (1,78 milioane euro), Altex (1,54 milioane euro), Volskbank Romania (1,53 milioane euro), iar pe locul 10 in top se afla Romtelecom (1,41 milioane euro).
In prima luna a acestui an, clasamentul s-a modificat.
In ianuarie pe primul loc a trecut Carrefour cu o investitie in promovare pe radio de peste 331.000 de euro, urmat de Zdrovit (296.000 euro), apoi de Ministerul Afacerilor Externe (279.000 euro) si abia pe locul 4 de Orange (270.000 euro), iar pe locul 5 Lidl (269.000 euro).
In ceea ce priveste posturile care inghit cea mai mare parte din bugetele de publicitate, Kiss FM si Radio ZU detin mai bine de jumatate din volumul consumat in total, mai arata studiul citat.
In 2012 postul de radio Kiss FM a atras un volum de publicitate de 26,74 milioane de euro, reprezentand 31, 34% din intreaga piata, in timp ce Radio Zu a difuzat spoturi in valoare bruta de 21,86 milioane euro, adica 25,61% din volumul consumat in intraga piata.
Clasamentul posturilor de radio continua astfel: Euro