Ne-am obişnuit deja, ca după lunile iarnă străzile să se umple de gropi, chiar dacă unele dintre acestea au fost asfaltate relativ recent. Mai grav este faptul că şi termenele de garanţie date de constructor sunt destul de mici şi de obicei expiră atunci când carosabilul se degradează, astfel că reparaţiile se fac tot cu bani de la buget.
Termene prea mici de garanţie
Secretarul Comisiei de Buget – Finanţe din cadrul Consiliului Local Braşov, Iulian Mara, a precizat că în perioada următoare toate contractele încheiate cu firmele de construcţii vor fi luate la bani mărunţi pentru a vedea unde se pot renegocia termenele de garanţie.
„Conform legii privind calitatea în construcţii, Legea 10/1995, se dau nişte termene de garanţie, dar, în momentul de faţă, în contractele încheiate de Primărie cu prestatorii de lucrări sunt prevăzute termenele minime, respectiv între 12 şi 24 de luni pentru străzile unde s-au făcut modernizări, adică s-a turnat covor asfaltic, şi între 6 şi 12 luni, pentru lucrările de reparaţii. Vom discuta şi cu constructorii pentru a vedea în ce măsură putem stabili alte termene de garanţie în contractele deja încheiate, cum ar fi cele pentru reparaţii străzi”, a precizat consilierul local.
Anul trecut, pentru Capitolul „Bunuri şi Servicii”, în care se înscriu şi lucrările de reparaţii la străzi, au fost alocate 180 de milioane de lei, însă suma cheltuită până la finele anului 2012 a fost mai mare cu 10 milioane de lei.
Cum se pot face economii
Mara este de părere că în cazul în care s-ar folosi materiale mai bune, chiar dacă preţul iniţial este mai mare, municipalitatea va avea de câştigat, fiindcă astfel se vor economisii banii cheltuiţi cu manopera aferentă reparaţiilor ulterioare. „Asfaltul nu mai trebuie să fie un consumabil. Termenele stabilite de prestatori în contractele încheiate cu municipalitate sunt în co