TOPUL CONSUMATORILOR DE PUBLICITATE RADIO.General Motors (GM) România, importatorul în țara noastră a mărcilor de automobile Opel și Chevrolet, a avut în 2012 cel mai mare buget de promovare pe radio, din piața auto, scrie Forbes. Segmentul producătorilor și dealerilor de automobile a ocupat locul patru în topul investitorilor în reclamele radio.
Anul trecut, General Motor (GM) România a comandat 1.762 de reclame la posturile de radio pentru mărcile sale de automobile, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de BRAT. Valoarea brută a bugetului alocat de GM s-a ridicat la 519.225 euro, calculat la rate-card.
Pe locul secund s-a plasat Dacia Groupe Renault, cu 1.498 de clipuri, reprezentând 471.206 de euro (rate-card). Citroën a ocupat locul trei în topul consumatorilor de reclame radio, cu 1.106 spoturi, în valoare brută de 378.173 euro. Pe următoarele locuri, în funcție de bugetele calculate la rate card, s-au plasat Hyundai Auto România (369.131 euro) și Toyota România (354.724 euro).
General Motors, cel mai consumator de publicitate radio din piața auto, în 2012
TOPUL AGENȚIILOR DE MEDIA ÎN 2012. „Forbes România” prezintă clasamentul agențiilor de media în funcție de numărul punctelor de audiență la TV obținute de reclamele clienților ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audiență (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).
Cei 37 de clienți ai agenției Zenith Media, parte a grupului de comunicare Centrade Saatchi&Satchi, au adunat în total, în 2012, un volum de 241.796 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point). Cu acest volum, Zenith Media se plasează pe primul loc în clasamentul agențiilor întocmit de „Forbes România”.
Pe locul secund în portofoliul Zenith Media s-a plasat Ferrero, care deține