Intrarea în vigoare a timbrului auto de la 15 martie 2012, reprezintă a noua schimbare a taxei auto de la introducerea acesteia, în anul 2007. De cele mai multe ori, aceste schimbări survin în urma atenţionărilor Comisiei Europene.
Timbrul de mediu, o nouă schimbare a taxei auto
Guvernul a anunţat recent că a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Potrivit noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi vor polua într-un interval mai mic de timp.
Guvernul argumentează această schimbare prin faptul că actuala formulă avea valori foarte mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (cu toate că acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea Uniunii Europene.
Taxa auto, modificată de nouă ori în şase ani
Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, a anunţat de curândintrarea în vigoare a timbrului de mediu începând cu data de 15 martie 2013, aceasta fiind a noua schimbare în decurs de şase ani în privinţa taxei auto. Taxa a fost elaborată în anul 2006 de fostul ministru al Finanţelor, Sebastian Vlădescu şi a fost cuprinsă într-o lege, începând