„Împăratul asfaltului” vrea cât mai multe contracte pe coridorul Paneuropean IV. Acum se duce „bătălia” pentru patru tronsoane. Miza: un miliard de euro
Speriat că ar putea pierde licitaţia pentru construcţia lotului 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis anularea rezutatului procedurilor de atribuire a lucrării către UMB Spedition, patronul Dorinel Umbrărescu a contestat decizia CNSC în instanţă. Lui i se spune „Împăratul asfaltului” şi a acumulat o avere imensă din construirea drumurilor prin firmele sale UMB Spedition şi Tehnostrade.
Este mai serios decât ceilalţi asfaltatori când vine vorba de termene, dar a respectat „regula nescrisă” a asfaltatorilor: acte adiţionale bănoase. În cazul tronsonului 2 al autostrăzii Timişoara- Lugoj, deşi firmele lui Umbrărescu au fost desemnate câştigătoare pentru construirea celui de-al doilea lot, patronul acestora nu a apucat să semneze contractul. Motivul: firma Selina din Oradea a contestat decizia CNADNR de atribuire a contractului.
Ca urmare a acestei cereri, CNSC a decis anularea rezultatului licitaţiei. „Obligă autoritatea contractantă la continuarea procedurii, în maxim 10 zile, prin reevaluarea ofertelor”, se precizează în decizia CNSC-ului. Autostrada Timişoara-Lugoj a fost împărţită de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în două tronsoane, primul lot - 9, 5 kilometri - fiind construit de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Contractul se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro.
„Petrecăreţul” Pop împarte banii
În prezent, la CNADNR se licitează contracte de peste un miliard de euro de către directorul „petrecăreţ” şi demisionar Mircea Pop : lot 2 autostrada Timişoara-Lugoj (25 km) şi loturile 2,3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva. Primul lot a a fost atribuit companiilor Tirena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte