Deşi spun că mai au puţin până la finalizarea lucrării, constructorii tronsonului de autostradă Deva – Orăștie nu au început ecologizarea carierelor folosite pentru obţinerea materialului de umplutură pus în terasament.
1 /.
Un milion de metri cubi de material de umplutură au fost excavaţi în ultimii doi ani, din şase perimetre de pe raza judeţului Hunedoara, pentru realizarea terasamentului celor 32 de kilometri de autostradă dintre Deva şi Orăştie.
Constructorii asociaţi pentru realizarea autostrăzii, grupul austriac Strabag şi cel românesc Straco, nu s-au apucat încă de ecologizarea celor şase perimetre, după cum spun reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Hunedoara.
Prefectul cere controale şi monitorizare
Prefectul de Hunedoara, Sorin Vasilescu a dispus crearea unui grup de lucru format din reprezentanţi ai mai multor instituţii deconcentrate care să monitorizeze în ce fel reuşeşte sau nu constructorul să se achite de obligaţiile de mediu ce îi revin. "Am văzut ceea ce s-a întâmplat la autostrada Transilvania şi acest lucru ne-a speriat. Ne dorim să evităm repetarea situaţiei şi la autostrada noastră. Am solicitat controale efectuate de către Agenţia Naţională pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) şi de către Inspecţia de Stat în Construcţii. ANIF ne-a răspuns că totul este în regulă, iar acum aşteptăm concluziile Inspecţiei în Construcţii. Trebuie să evităm o catastrofă de mediu ca cea petrecută în jurul autostrăzii Transilvania", adaugă prefectul.
Garanţiile ajung doar pentru proiecte
Conform directorului Agenţiei pentru Protecţia Mediului Hunedoara, Georgeta Barabaş, lucrările de ecologizare a carierelor trebuiau începute anul trecut, imediat după încetarea exploatării lor. Terasamentele la autostradă sunt gata, o jumătate din tronson fiind dată în folosinţă în decembrie, însă ecologizările nu au început. "