În pofida numeroaselor campanii de educare şi informare iniţiate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, românii continuă să sune la numărul de urgenţă 112, pentru a face diverse glume. În Timiş lucrurile s-au schimbat radical de când s-a adoptat Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă
Aproape 13 milioane de apeluri neconfirmate
Anul trecut, la nivel naţional, au fost recepţionate în centrele unice pentru apeluri de urgenţă 18.665.852 de apeluri, dintre care 5.901.916 au fost reale, iar 12.763.936 nu s-au confirmat. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 58,28 la sută, Pompieri – S.M.U.R.D - 12,25 la sută şi Jandarmerie - 2,08 la sută, potrivit statisticii pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (S.T.S.).Totodată, dintre apelurile primite în aceste centre, peste 1.650.000 au fost transferate către Poliţia Română. În urma deplasării la faţa locului a poliţiştilor şi a constatărilor făcute de aceştia, 10.059 de cetăţeni au fost sancţionaţi contravenţional pentru efectuarea de apeluri false şi abuzive către numărul 112. Principalele evenimente ce implică intervenţia Poliţiei pentru care cetăţenii pot apela la 112 sunt: omor, atac armat, atentat, tâlhărie, tulburarea gravă a ordinii şi liniştii publice, trafic şi consum de droguri, furturi, accidente rutiere soldate cu victime sau persoane încarcerate, precum şi alte situaţii grave. Există, însă, şi cetăţeni care nu conştientizează urmările unui apel fals şi continuă să folosească numărul unic pentru a se amuza sau din plictiseală. “Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale “, precizează reprezentanţii Serviciului de Telecomunica