Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) atrage atenţia beneficiarilor Măsurii 112 – „Instalarea Tinerilor Fermieri”, că nu va efectua plăţile aferente ultimei tranşe de plată în cazul în care obligaţiile asumate de aceştia nu au fost îndeplinite.
Conform contractului semnat între beneficiari şi APDRP, a doua tranşă de plată, în cuantum de 40% din valoarea sprijinului pentru instalare, se va acorda după îndeplinirea acţiunilor prevăzute în Planul de afaceri. După cum informează Daniela Buza, purtător de cuvânt APDRP, există posibilitatea reală ca beneficiarilor care nu mai îndeplinesc obligaţiile asumate prin Contractul de finanţare şi criteriile de eligibilitate să li se solicite returnarea integrală a banilor primiţi, la care se adaugă şi dobânzile legale aferente.
Conform Contractului de finanţare semnat de către beneficiarii Măsurii 112, unul dintre criteriile de eligibilitate asumate de beneficiari prevede ca, în maximum 3 ani de la acordarea sprijinului, beneficiarul să urmeze un curs de formare profesională în cel puţin unul dintre domeniile: managementul exploataţiei agricole, contabilitatea fermei, protecţia mediului, agricultură ecologică etc. Aşadar, în momentul solicitării ultimei tranşe de plată, beneficiarii vor trebui să facă dovada că au absolvit cursurile respective, îndeplinind astfel acest criteriu de eligibilitate. Cine nu a făcut cursul să pună mâna pe carte. O altă condiţie este aceea ca mai mult de 50% din timpul de lucru al beneficiarului de fonduri europene nerambursabile va trebui să se desfăşoare în cadrul fermei.
Condiţiile impuse pentru accesarea acestei măsuri de investiţii au ca scop atingerea obiectivelor Programului Naţional de Dezvoltare Rurală privind îmbunătăţirea şi creşterea competitivităţii sectorului agricol şi îmbunătăţirea managementului exploataţiilor agricole prin reînnoirea ge