Guvernul României a dat undă verde implementării timbrului de mediu – noua taxă auto care va fi percepută la înmatricularea maşinilor.
Rovana Plumb, ministrul Mediul, a confirmat anunţul şi a spus că noul sistem de taxare va fi introdus de pe 15 martie, iar până atunci Executivul va definitiva normele de aplicare.
Potrivit proiectului de lege al timbrului de mediu, noua taxă auto va genera o creştere cu 10% a preţurilor pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3, respectiv o scădere, între 60-90% a acestora, pentru maşinile cotate Euro 2, Euro 1 sau non-euro.
Pentru maşinile Euro 5 şi Euro 6, noua taxă auto va rămâne identică cu cea plătită şi până acum, în timp ce pentru vehiculele hibride sau electrice, nu va fi perceput niciun fel de impozit.
Noua taxă auto va fi plătită diferenţiat, în funcţie de tipul motorizării autovehiculului, urmând a se face o distincţie între maşinile cu motoare pe benzină şi cele pe motorină.
Timbrul de mediu va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, excepţie făcând cazurile de moştenire sau partaj.
De la noua taxă auto vor fi scutiţi cei care au plătit deja actuala taxă de poluare.
Spre exemplu, pentru un Volkswagen Passat de 1968 cmc, fabricat în 2007, norma Euro 4, se aplică prima formulă din listă, respectiv [(A x B x(100 - C)]/100, în care avem (din cartea maşinii) valoarea A a emisiilor CO2 de 137, apoi valoarea B din Anexa 1 a valorii timbrului de mediu (o căutam în tabelul Euro 4 raportat la cilindrii şi numărul de emisii CO2) are valoarea 10,4, iar valoarea C a vechimii o regăsim în coloana 2 a Anexei 2 – fiind valoarea 43.
Rezultă ecuaţia [(137 x 10,4 x(100 - 43)]/100 = [(137 x 10,4 x 57)]/100 = 812.136/100 = 812 euro.
În cazul unei Dacia Solenza, de 1.400 cmc, euro 2, fabricat în 2002
se aplică formula de calcul 2, suma