La Galeria de Artă din Rădăuţi s-a deschis vineri expoziţia personală de pictură a artistului plastic Ioan Bodnar, cu genericul „Armonii bucovinene”.
„Unul dintre cei mai mari şi mai importanţi peisagişti pe care îi are Bucovina”
Expoziţia, care prezintă publicului un număr de 50 de lucrări (peisaje şi flori), realizate în ulei, culori acrilice şi acuarele, este, la interval de 24 de ani, cea de-a doua expoziţie personală pe care rădăuţeanul Ion Bodnar o deschide în urbea în care este cetăţean.
După 24 de ani de la expoziţia de debut, pe care a intitulat-o „Flori pentru mama” (expoziţie care a constituit trambulina sa de lansare în cariera artistică), Ioan Bodnar revine pe simeze rădăuţene cu o expoziţie personală care, printr-o secvenţă de tablouri cu flori, rescrie fila de la debutul său expoziţional.
Între timp însă, Ioan Bodnar, care, aşa cum a remarcat la vernisaj unul dintre discipolii săi, Mihai Ignea (un inginer pe care arta l-a modelat într-atât încât a devenit, la rândul său, dascăl artistic pentru copii), „are două pasiuni, atletismul şi pictura”, a devenit unul dintre pictorii care nu mai trebuie să-şi semneze lucrările pentru a fi recunoscut, „un artist” - aşa cum a spus „jupânu'” Roman Istrati - „care are o identitate recognoscibilă, unul dintre cei mai mari şi mai importanţi peisagişti pe care îi are Bucovina”.
„Cu oricare dintre lucrările lui s-ar putea ilustra o carte de poezie”
La invitaţia directorului Casei de Cultură din Rădăuţi, Ovidiu Foca, Ioan Bodnar expune acum, la „a treia tinereţe” (când, aşa cum a spus el, se pregăteşte să aniverseze, peste câteva săptămâni, „18 ani de când am împlinit 50”), o selecţie de lucrări pe care Roman Istrati le-a calificat ca nefiind doar simple tablouri, ci „stări de suflet”.
Poate de aceea Ioan Bodnar nici nu-şi denumeşte lucrările, considerân