Bloggerii din Italia au gasit metode ingenioase de a ocoli o lege care interzice prezentarea sondajelor de opinie inainte de alegeri, referindu-se la candidati cu numele unor cardinali si prezentand votul sub forma unei curse hipice, transmite AFP. Spre exemplu, candidatul coalitiei de centru-stanga la functia de prim-ministru, Pier Luigi Bersani, a fost numit "cardinalul vesel din Piacenza", in timp ce fostul premier Silvio Berlusconi a fost prezentat drept "prelatul chel din Monza si Brianza".
Potrivit AFP, legea italiana permite realizarea sondajelor de opinie, insa interzice publicarea rezultatelor lor cu 15 zile inainte de data scrutinului. Rezultatele sunt folosite doar de catre oficialii partidelor si aliantelor inscrise in cursa electorala.
Alegatorii italieni au fost asteptati la vot duminica si luni, in cadrul scrutinului legislativ, in vederea reinnoirii celor doua camere ale Parlamentului - Camera Deputatilor si Senatul. Sunt alesi 945 de parlamentari, dintre care 630 de deputati si 315 senatori (citeste despre alegeri aici).
AFP scrie ca unul dintre site-urile de stiri - www.notapolitica.it -, a publicat mai multe sondaje in zilele premergatoare scrutinului sub forma unor "curse ilegale de cai". Diferitele institute de sondare a opiniei publice au fost denumite "hipodromuri", unde au concurat "cai de curse" sub diferite denumiri. Numele folosite au fost ale unor cai de curse adevarati, iar cititorii i-au putut identifica pe politicieni relativ usor: numele erau tiparite in culorile ce corespund fiecarui partid sau aliante, potrivit The Economist.
Astfel, bloggerii au folosit termeni in limba franceza pentru principalele aliante inscrise in cursa electorala de pe "Ippodromo di San Nicola". De exemplu, coalitia de centru-stanga "Bene Comune" (Binele Comun) a fost denumita "Bien Comun", in timp ce alianta de c