Denigrările legate de scandalului cărnii de cal au reprezentat doar cel mai recent episod dintr-o lungă serie de probleme de relaţii publice care au afectat România, notează luni BBC, care se întreabă 'De ce are România o imagine publică proastă?' şi trece în revistă evenimentele care au condus la această situaţie.
Premierul român Victor Ponta a luat apărarea ţării sale după valul de mediatizare negativă din Marea Britanie şi alte ţări din Europa. Într-un articol publicat în The Times, primul ministru abordează un ton mai împăciuitor, invitându-i pe britanici la o bere în centrul istoric al Bucureştiului sau la o 'vacanţă liniştită' în satele transilvănene îndrăgite de prinţul Charles, şi precizează că scăderea şomajului în România transmite semnalul că 'Marea Britanie poate fi liniştită' şi nu are motive să se teamă de valul de imigranţi de după deschiderea pieţei muncii pentru români şi bulgari, din 2014.
Acest argument nu îl convinge însă pe preşedintele Migration Watch, fostul diplomat Sir Andrew Green, care afirmă că prezenţa unei populaţii româneşti deja instalate în Marea Britanie este un factor de atracţie care îi va încuraja şi pe alţii să facă acest pas, punctează BBC.
În ce-l priveşte, Ronnie Smith, consultat de afaceri britanic care lucrează în România, a declarat pentru BBC că Marea Britanie 'ar trebui să se ruşineze' de felul în care prezintă România. În acelaşi timp, el a apreciat că guvernul României nu dispune de resursele ori de voinţa de a răspunde într-un mod eficient. 'Nu există o campanie de rebranding. Ar trebui să existe, dar nu va fi, cel puţin nu la nivelul la care este nevoie', a spus acesta, în condiţiile în care România încearcă de o vreme încoace să-şi refacă imaginea, notează BBC, amintind, între altele, de campania guvernamentală 'Why I Love Romania' sau de campania media 'Why Don't You Come Over?'. @N