Au trecut doar doua luni de la instalare si actuala conducere a Ministerului Sanatatii s-a lansat cu pofta pe calea reformei. Pe drum pandesc insa mai multi draci, care au ingenuncheat in alte tari Ministere mult mai puternice decat cel romanesc.
In primul rand, PSD si PNL sunt obligate sa gaseasca o solutie politica comuna pentru reforma sanatatii deoarece, cel putin declarativ, viziunile lor sunt diferite. Deja ministrul liberal Eugen Nicolaescu a fost etichetat in repetate randuri ca fiind mai degraba un ministru de stanga. O astfel de situatie a aparut si in timpul reformei sanatatii din Anglia, cand politicienii democrat-liberali si conservatori, aflati intr-o coalitie la guvernare, au gasit un compromis convenabil politic, dar departe de unitatea necesara unui astfel de sistem.
Pastrarea tacerii asupra planurilor de reforma a sanatatii, obicei des intalnit in ministerele de la Bucuresti, a facut pana acum victime mult mai notabile decat oficialii romani. In 1993, Hillary Clinton conducea intrunirile grupului care lucra la reforma sanatatii in Statele Unite. Si componenta grupului si discutiile erau secrete. Hillary Clinton a fost ulterior data in judecata de doua ori pentru aceasta conduita si a platit prin esecul planului sau, ceea ce a amanat cu aproape doua decenii reforma sistemului medical american.
Romanii nu par a sustine cea mai importanta dintre masurile asumate public de catre ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu. Cel mai recent studiu, derulat la inceputul lui februarie 2013, constata ca 80% dintre romanii intrebati nu sunt de acord cu intentia Ministerului de a reduce numarul de servicii medicale acoperite de asigurarea de baza.
Eugen Nicolaescu s-ar putea trezi intr-un context similar cu cel in care a fost in 2010 secretarul britanic al Sanatatii, Andrew Lansley. Desi initial Lansley a oferit numeroase