Lipsa psihologilor scolari din unitatile de invatamant botosanene isi lasa amprenta asupra comportamentului unor elevi. Prezenta reala in scoala si implicarea unui specialist in discutii particulare cu elevii ar putea duce, eventual, la stoparea unor evenimente in care elevii sunt implicati. Subiectul a fost adus in discutie de conducerea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) dupa ce elevul de la Colegiul National „Mihai Eminescu” este cercetat de procurori pentru tentativa de omor deosebit de grav.
Catalina Lupascu, inspector scolar general adjunct al ISJ, sustine ca un psiholog la 800 de elevi este insuficient.
„La ora actuala nu putem vorbi de un numar suficient de psihologi scolari in sistemul de educatie, avand in vedere ca un psiholog scolar deserveste 800 de elevi. Va dati seama ca nu va avea posibilitatea sa faca fata si sa cunoasca copiii care au nevoie de ajutor psihologic, din fiecare clasa. Este imposibil”, a spus Catalina Lupascu.
In tarile Uniunii Europene este angajat cate un psiholog sau doi pe fiecare unitate scolara, in timp ce in scolile de la noi, din punctul de vedere al adjunctei ISJ, sunt la faza de constientizare a existentei acestui psiholog. Problema este ca la ora actuala legislatia prevede acest numar de elevi la un psiholog scolar. Discutii au fost cu privire la necesitatea unui psiholog la nivel de unitate scolara, dar imposibilitatea finantarii posturilor conduce la asemenea situatii.
„Cu siguranta se discuta cu elevii in orele de dirigentie, atunci cand acestea se tin, pentru ca stim foarte bine ca si acestea au fost scoase din curiculum. Se discuta, dar nu este suficient. Spre exemplu, aici este vorba despre un elev care este venit de la Dersca, care ar fi trebuit sa depaseasca o perioada de adaptare, perioada care este destul de dificila, avand in vedere ca vine dintr-o comunitate mica si se regaseste intr-o