Conform noului plan-cadru al Ministerului Educaţiei, elevii din clasele primare, a I-a şi a II-a, vor avea două ore de Educaţie fizică şi Sport, iar elevii claselor a III-a şi a IV-a vor avea acelaşi număr de ore la aceeaşi disciplină şi o oră de “Joc şi mişcare”. Este o “preluare” după modelul european, unde sportul se bucură de un oarecare privilegiu. “Copiii să vină la orele de educaţie fizică” “Educaţia fizică, ca mijloc, ca disciplină, în cadrul sistemului educaţional, reafirmă importanţa mişcării, a sportului în general, într-o şcoală. Prin sport, nu acţionăm numai asupra fizicului, ci şi asupra psihicului, are loc inter-relaţionarea într-un grup, astfel, copiii socializează, se distrează. Copiii care se pregătesc în şcoală trebuie neapărat să se manifeste în echipele de sport şcolar. Dacă vrei să ai un sport extraordinar de bun, trebuie să ai un sistem educaţional unde educaţia fizică să aibă locul ei foarte bine definit”, a declarat Sorin Pătru, inspector şcolar pentru educaţie fizică şi sport. Inspectorul şcolar a adăugat faptul că profesorii de educaţie fizică sunt percepuţi, de multe ori, într-un mod negativ, iar prin introducerea mai multor ore de educaţie fizică, mulţi dintre profesori s-au îngrijorat că li se va lua din ore. Însă, sportul se va face suplimentar, fără a fi afectate alte ore. “Noi trebuie să îi convingem pe copii să vină la orele de educaţie fizică. Dacă această chestiune nu va fi luată în serios, vor exista probleme, deoarece fondul biologic al populaţiei este din ce în ce mai deteriorat”, a adăugat inspectorul şcolar. Sorin Pătru a dat exemplul Ungariei, unde există cinci ore de educaţie fizică pe săptămână, sau cel al Suediei, unde acest lucru era implementat de multă vreme. Alternarea orelor
“Le-aş cere personal, la toţi colegii, să întocmească o listă cu elevii care pot să facă sport şcolar de performanţă şi cine este bun