Vizitatorii Mobile World Congress, care va avea loc săptămâna viitoare la Barcelona, nu vor avea parte de gustări şi băuturi răcoritoare gratuite sau de petrecerile fastuoase de la ediţiile anterioare, din cauza situaţiei economcie din Europa, care a redus bugetele alocate de companii evenimentului.
Operatorii de telecomunicaţii şi producătorii de echipamente de reţea din Europa, care domină evenimentul anual de la Barcelona, trec printr-o perioadă de scădere a cheltuielilor şi a datoriilor pe fondul situaţiei de recesiune economică de pe continent, transmite Bloomberg.
Reducerile de costuri sunt resimţite pe o arie largă, provocând deopotrivă concedieri şi eliminarea gustărilor gratuite disponibile de obicei la standurile marilor companii. Operatorii şi producătorii de echi pamente preferă în acest an să se concentreze pe întâlnirile de afaceri facilitate de eveniment, şi nu pe spectacolul destinat vizitatorilor.
Pe de altă parte, atitudinea mai austeră a companiilor europene le va permite grupurilor asiatice şi americane prezente la congres să iasă în evidenţă, reflectând şi înclinarea balanţei în industria telecom la nivel global. În timp ce producătorii de tehnologie din Europa concediază angajaţi şi vând active, companii precum Huawei (China) sau Qualcomm (SUA) anunţă venituri şi profituri record, datorate cererii explozive pentru smartphone-uri şi tablete.
Huawei, Qualcomm şi Samsung şi-au rezervat cele mai întinse standuri în acest an la MWC, fiind rivalizate în această privinţă doar de compania suedeză Ericsson.
Alcatel-Lucent şi Nokia Siemens au părăsit podiumul după ani de dominaţie, potrivit lui Michael O'Hara, director de marketing la GSMA, asociaţia patronală a operatorilor telecom şi organizatorul evenimentului de la Barcelona.
Organizatorii anticipează 70.000 de participanţi, în urcare de la 60.000 la e