In cei 19 ani de existenta, Koenigsegg si-a pus puternic amprenta asupra industriei auto. Au inovat de fiecare data si, pana de curand, au detinut recordul pentru cea mai rapida masina de serie din lume. Avem asadar toate motivele sa-i credem pe cuvant pe suedezi, cand promit ca vor revolutiona motoarele cu ardere interna. In viziunea Koenigsegg, noile motoare vor fi mai ieftine, mai mici, mai usoare, mai eficiente si mai prietenoase cu mediul.
Pana acum, ultima inovatie majora in domeniul motoarelor era reprezentata de supapele cu distributie variabila. Sistemul computerizat varia admisia aerului in functie de conditiile de drum sau gradul de solicitare a motorului. Insa fondatorul companiei, Christian Von Koenigsegg, explica in filmuletul de mai jos o solutie mai eleganta. Un sistem care elimina axa cu came! Conceptul, dezvoltat in colaborare cu Cargine Engineering, se numeste “Free Valve” si poate controla independent supapele de admisie sau evacuare. Solutiile traditionale folosesc elemente de actionare electromagnetice, hidraulice sau mecanice. Insa Free Valve foloseste actuatoare electro-hidro-pneumatice, completate de o retea performanta de senzori. Mai simplu, actuatoarele cu aer comprimat sunt lubrifiate de uleiul din motor si inlocuiesc axa cu came. Astfel, fiecare supapa se poate misca individual, in loc sa depinda de axa cu came, intr-un model predeterminat de combustie. Sistemul poate opera fara riscuri chiar si la 20.000 de turatii pe minut, la fel ca in Formula 1. Per total, performantele motorului se pot imbunatati cu pana la 30%. Sistemul a fost implementat partial pe un SAAB 9-5, inca din 2009 Rezultatele au fost uimitoare. Masina a parcurs pana acum 55.000 de kilometri fara niciun defect. Puterea motorului a crescut cu 30%, in vreme ce emisiile de CO2 s-au redus la jumatate. Dupa toate testele, Koenigsegg spera ca va reusi sa imple