Perioadele de timp asociate incorect la experienţa profesională sau la educaţie şi exagerările pe care le fac unii candidaţi în legătură cu rolurile pe care le-au avut în cadrul altor firme sunt doar câteva dintre cele mai frecvente probleme depistate în timpul verificării CV-urilor candidaţilor care aplică pentru diverse funcţii, potrivit reprezentanţilor unei companii specializate în verificarea trecutului salariaţilor.
"Am găsit diferenţe şi la forma de învăţământ absolvită, diploma obţinută, precum şi exagerări în descrierea rolurilor şi a rezultatelor la foşti angajatori", a declarat pentru gândul Irina Arsene, CEO Mindit.
De cele mai multe ori, candidaţii modifică perioadele de timp asociate funcţiilor deţinute în trecut în încercarea de a ascunde pauze între două locuri de muncă pentru a nu fi nevoiţi să le explice în faţa angajatorilor, susţine Arsene.
Pentru a se asigura că salariaţii sau persoanele pe care intenţionează să le angajaze nu şi-au "cosmetizat" CV-urile pentru a obţine postul dorit, şefii pot cere realizarea unui raport complet de verificare a trecutului lor.
Un astfel de raport poate să fie finalizat în cel mult două săptămâni şi îi costă pe angajatori între 99 de euro şi 500 de euro, în funcţie de lista de verificări dorită şi de perioada în care se cere întocmirea lui.
Astfel, pentru non-management, preţul variază între 99 de euro şi 150 de euro, pentru middle management şefii de companii trebuie să plătească între 149 de euro şi 200 de euro, iar pentru verificarea celor din top management reprezentanţii companiilor trebuie să plătească până la 500 de euro. Pentru a începe întocmirea raportului, firma specializată trebuie să obţină acordul persoanelor verificate.
Printre elementele a căror veridicitate este controlată în timpul întocmirii unui raport se numără prezenţa în social media a persoanei în c