- Comentariu - nr. 39 / 26 Februarie, 2013 Explicatia ministrului Mediului, Rovana Plumb, "pentru faptul ca motoarele Diesel au un plus de particule care polueaza”. Cand si cine a facut aceasta descoperire, doamna ministru R. Plumb nu ne spune. Ne informeaza ca proiectul propus de ea prevede o crestere a taxei cu 10% pana la 15% pentru masinile dotate cu motoare Euro 3 si Euro 4. Nici in acest caz, doamna Plumb nu explica clar motivatia, si mai ales de ce la masinile dotate cu Euro 1 si 2 sau non euro, care polueaza mai mult, taxa pentru timbru de mediu se reduce cu pana la 95%. Chipurile, motoarele respective vor fi scoase din uz mai repede decat cele dotate cu Euro 3 si Euro 4. Curioasa explicatie! Chiar daca vor fi scoase din uz mai repede, noxele emise in atmosfera sunt cu mult mai mari, si normal ar fi sa fie taxate in plus, nicidecum cu foarte putin, determinandui pe proprietarii acestora sa le mentina in circulatie, sa le foloseasca multi ani si sa le vanda, deoarece reinscrierea pe numele altui proprietar se va face aproape pe nimic. Cu toate ca, nu cu multe zile in urma, primul-ministru Victor Ponta, intrebat fiind de ziaristi cum e cu proiectul de ordonanta privind taxa pe emisiile poluante ale autovehiculelor, a raspuns ferm ca nu vor fi luate in calcul decat valorile de CO2 emanate in atmosfera. Insa, dupa numai o zi, cum o face de obicei, domnul Ponta si-a schimbat parerea, cu privire la Timbrul de mediu. Guvernul, in Ordonanta publicata, sustinea ca in calcul vor intra si normele Euro, cilindreea si vechimea vehiculului. Din Ordonanta de Urgenta aprobata de Guvern, in data de 19 februarie, s-au eliminat de la calcul capacitatea cilindrica (pentru ca este inclusa in impozitul anual) si vechimea masinii. Cu totul altceva sustinea ministrul Rovana Plumb: "De exemplu, pentru un autoturism Dacia nou, cu propulsie de 1,5 litri, cumparatorul ar fi trebuit s