„Prin această taxă senatorul Viorel Grigoraş a subliniat că, plecând de la principiul “poluatorul plătește”, taxa reprezentă o formă de protecţie pentru maşinile second-hand achiziţionate. Timbrul de mediu este, conform ordonanței de urgenţă, suma datorata de către contribuabili pentru emisiile poluante. Aceasta “cota de deducere” are în vedere că, în mod formal, o mașină nouă va circula și, prin urmare, va polua mai mult decât o mașină veche, a cărei durată de viață va fi mai mică. Aceasta deducere este periculoasă pentru îndeplinirea scopului acestei taxe. Astfel, mașinile care constituie un pericol pentru mediu (non-euro, euro 1, euro 2 sau 3) beneficiază de taxe prea mici pentru a fi descurajant pentru populaţie să le cumpere. Dacă aceste taxe ar fi corect folosite ar putea deveni principala sursa de finanţare pentru programe de îmbunătățire a calității aerului în România”, a spus senatorul Viorel Grigoraş.
„Prin această taxă senatorul Viorel Grigoraş a subliniat că, plecând de la principiul “poluatorul plătește”, taxa reprezentă o formă de protecţie pentru maşinile second-hand achiziţionate. Timbrul de mediu este, conform ordonanței de urgenţă, suma datorata de către contribuabili pentru emisiile poluante. Aceasta “cota de deducere” are în vedere că, în mod formal, o mașină nouă va circula și, prin urmare, va polua mai mult decât o mașină veche, a cărei durată de viață va fi mai mică. Aceasta deducere este periculoasă pentru îndeplinirea scopului acestei taxe. Astfel, mașinile care constituie un pericol pentru mediu (non-euro, euro 1, euro 2 sau 3) beneficiază de taxe prea mici pentru a fi descurajant pentru populaţie să le cumpere. Dacă aceste taxe ar fi corect folosite ar putea deveni principala sursa de finanţare pentru programe de îmbunătățire a calității aerului în România”, a spus senatorul Viorel Grigoraş.