Albumul de debut al lui Adele intitulat „21” stă în fruntea celor mai bine vândute albume pentru al doilea an consecutiv. Lansat în luna ianuarie 2011, albumul s-a vândut în 8,3 milioane de exemplare doar anul trecut, potrivit Federaţiei Internaţionale a Industriei Fonografice(FIIF). Albumul tinerei Taylor Swift, „Red”, clasat pe locul al doilea, a fost depăşit în vânzări de Adele cu mai bine de trei milioane de copii, informează BBC.
Hitul lui Carly Rae Jepsen, „Call Me Maybe” a fost de departe cea mai bine vândută piesă a anului 2012, cu 12,5 milioane de unităţi vândute la nivel global.
Veniturile din muzică înregistrate la nivel global au crescut cu 0,3% şi au ajuns la peste 12 miliarde de euro, acesta fiind primul an în care a avut loc o creştere din 1999 încoace.
Mega-hitul lui Gotye, „Somebody That I Used to Know” a fost cea de-a doua cel mai bine piesă vândută la nivel global cu 11,8 milioane de copii.
Hitul sud-coreanului Psy, „Gangnam Style”, care acum are peste 1,3 miliarde de vizualizări pe YouTube, s-a vândut în 9,7 milioane de unităţi, cu puţin peste cele 9,6 milioane de unităţi vândute de trupa Fun şi al lor „We Are Young”.
De asemenea, raportul FIIF a arătat că vânzările din mediul digital au reprezentat aproximativ 70% din totalul veniturilor globale ale muzicii. Deşi industria muzicală dă semne de redresare, FIIF crede că există încă „obstacole majore care trebuie abordate pentru a debloca potenţialul uriaş al unei viitoare creşteri.”
Mai mult, FIIF afirmă că pirateria pe internet are încă un impact serios asupra industriei, estimând că aproape o treime din totalul utilizatorilor de internet accesează regulat site-uri fără licenţă pentru a descărca muzică.
Organizaţia a recomandat companiilor de producţie să ceară furnizorilor de motoare de căutare să prioritizeze rezultate căutării referitoare la servicii le