În luna februarie, comisarii CJPC Gorj au efectuat 122 acțiuni de control, constatându-se, în 69% din cazuri, nerespectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor, fiind aplicate 84 sancţiuni contravenţionale, cuantumul amenzilor aplicate fiind de 80.250 lei. Zeci de consumatori au trimis sesizări la CJPC Gorj.
De asemenea, în perioada ianuarie-februarie, la sediul CJPC Gorj au fost înregistrate 53 reclamații din partea consumatorilor. Cele mai reclamate produse și servicii la nivelul CJPC Gorj au fost produsele și serviciile nealimentare, reclamațiile având ca obiect produse ca telefoane mobile, electrocasnice, centrale termice, produse IT, precum si servicii de televiziune prin cablu, internet sau telefonie fixă/mobilă, energie electrică sau produse/servicii financiare. Aspectele reclamate de către consumatori sunt: defectarea produselor în cadrul termenului de garanție sau remedierea deficiențelor apărute cu depășirea termenului legal, facturare de servicii nesolicitate, modificări de plan tarifar, refuz nejustificat de reziliere a contractului, facturare incorectă. Urmare a cercetării aspectelor reclamate, 58% din reclamațiile înregistrate au fost soluționate în mod favorabil pentru consumatori, dispunându-se acordarea de despăgubiri în valoare totală de 2.188 lei, măsuri de remediere a deficiențelor fără costuri suplimentare pentru consumatori, reparare sau înlocuire a produselor. Rolul de aplicare efectivă a legislaţiei este dublat şi de componenta de acordare a consilierii în timpul desfăşurării controalelor, fapt ce a condus la o scădere a cazurilor de nerespectare a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor şi de disponibilitate din partea operatorilor economici în rezolvarea pe cale amiabilă şi cu celeritate a petiţiilor consumatorilor.
În luna februarie, comisarii CJPC Gorj au efectuat 122 acțiuni