Curtea de Justiţie a UE de la Luxemburg a stabilit că pasagerii unui zbor cu legătură directă trebuie să fie despăgubiţi în cazul în care zborul lor ajunge la destinaţia finală cu o întârziere egală sau mai mare de trei ore, compensaţie ce nu este condiţionată de existenţa unei întârzieri la plecare.
Faptul că întârzierea zborului iniţial nu a depăşit pragurile impuse de dreptul Uniunii nu are incidenţă asupra dreptului la compensaţie, precizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).
Regulamentul în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor le acordă, în principiu, acestora asistenţă în timpul întârzierii zborului lor. Pe de altă parte, în Hotărârea Sturgeon Curtea de Justiţie a apreciat că pasagerii al căror zbor a fost întârziat pot de asemenea să fie despăgubiţi, chiar dacă acest drept nu este acordat expres de regulament decât în cazul în care zborurile sunt anulate, iar pasagerii ajung la destinaţia finală după trei ore sau mai mult faţă de sosirea prevăzută. O astfel de compensaţie forfetară, într-un cuantum cuprins între 250 de euro şi 600 de euro în funcţie de distanţa de zbor, este determinată de ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută.
Decizia de marţi a CJUE survine unei acţiuni a doamna Folkerts, care a avut o rezervare pentru un zbor din Bremen (Germania) la Asuncion (Paraguay), via Paris (Franţa) şi São Paulo (Brazilia).
Zborul din Bremen cu destinaţia Paris, efectuat de compania Air France, a avut o întârziere la plecare, iar avionul a decolat cu o întârziere de aproximativ două ore şi jumătate faţă de ora de plecare prevăzută. În consecinţă, doamna Folkerts a pierdut zborul de legătură la Paris spre São Paulo, asigurat tot de Air France, care a transferat astfel această rezervare la un zbor ulterior pentru aceeaşi destinaţie. Ca urmare a sosirii sale cu întârziere la São Pa