Cinci echipe de control de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Alba desfăşoară în această săptămână controale la 24 de primării din judeţ şi la CJ Alba, pentru verificarea evidenţelor arieratelor şi plăţilor restante.
UPDATE: Cele 25 de unităţi administrativ-teritoriale care vor fi verificate, pentru un total plăţi restante de 27.123.000 lei sunt: Consiliul Judeţean Alba şi primăriile din Alba Iulia, Zlatna, Abrud, Cîmpeni, Ocna Mureş, Scărişoara, Albac, Almaşu Mare, Arieşeni, Bucium, Cergău, Ceru Băcăinţi, Ighiu, Meteş, Miraslău, Ocoliş, Ohaba, Rădeşti, Râmeţ, Roşia de Secaş, Săliştea, Şibot, Vidra, Vinţu de Jos.
DGFP Alba informează că în Monitorul Oficial nr. 104/21.02.2013 a fost publicat OMFP nr. 241/2013 privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a mun. Bucureşti în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ teritoriale.
Pentru ducerea la îndeplinire a acestor prevederi, în cadrul DGFP Alba au fost constitutie, prin decizie a directorului executiv, Maria Iacob, cinci echipe de control, din personal din cadrul structurilor de inspecţie economico-financiară, audit public intern şi al compartimentului de control
Verificările la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale se desfăşoară în perioada 25 – 28 februarie şi vizează următoarele aspecte:
- evidenţierea corectă a arieratelor ( plăţile restante mai mari de 90 de zile) înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;
- evidenţierea corectă a plăţilor restante, cu o vechime cuprinsă între 1 şi 90 de zile, înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013.
În cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform prevederilor de mai sus, la o unitate/ subdiviziu