Comerţul la distanţă este un domeniu ce se dezvoltă din ce în ce mai mult. Atunci când comanzi trebuie să ştii ce drepturi ai şi că există o lege care permite returnarea produselor sau renunţarea la servicii în termen 10 zile lucrătoare de la data achiziţionării. Aceste prevederi se aplică pentru cumpărăturile online, prin poştă, telefonic sau prin teleshopping. Comerţul la distanţă este un domeniu ce se dezvoltă din ce în ce mai mult. Atunci când comanzi trebuie să ştii ce drepturi ai şi că există o lege care permite returnarea produselor sau renunţarea la servicii în termen 10 zile lucrătoare de la data achiziţionării. Aceste prevederi se aplică pentru cumpărăturile online, prin poştă, telefonic sau prin teleshopping.
- Dreptul de returnare a produselor şi de renunţare la servicii este garantat prin legea care priveşte protecţia consumatorilor la încheierea şi derularea contractelor la distanţă.
- În calitate de consumator, poţi returna produsele sau poţi renunţa la serviciile achiziţionate fără a fi nevoit să invoci un motiv.
- Chiar dacă produsul achiziţionat e în stare de funcţionare, ai dreptul să-l refuzi dacă nu îţi place.
- Termenul de 10 zile lucrătoare se calculează începând cu: data primirii bunurilor, în cazul produselor şi cu data încheierii contractului, în cazul serviciilor.
- Dacă la data încheierii contractului nu ai fost informat, în scris sau prin altă tehnică de comunicare la distanţă, cu privire la dreptul de denunţare unilaterală (reziliere contractuală), atunci termenul de 10 zile lucrătoare va începe de la data la care eşti informat.
- În cazul în care nu eşti informat deloc, atunci poţi denunţa contractul în termen de 90 de zile de la data achiziţiei produselor sau serviciilor.
- Singurele costuri care pot cădea în sarcina ta în aceste situaţii sunt cele cu returnarea bunurilor.
- De asemenea, comercia