În cadrul Mobile World Congress, MasterCard a lansat MasterPass - un serviciu care permite consumatorilor să folosească orice card sau dispozitiv de plată pentru a transforma cumpărăturile într-o experienţă la fel de simplă ca un click. MasterPass este o versiune îmbunătăţită a PayPass Wallet Services, care a fost lansat în primăvara lui 2012 şi a fost testat de câţiva comercianţi şi emitenţi.
"Orice dispozitiv devine un instrument cu care poţi face cumpărături", spune Ed McLaughlin, Chief Emerging Payments Officer, MasterCard. "MasterPass cumulează toate metodele de plată, de la cardurile tradiţionale din plastic, până la portofelele electronice, şi oferă consumatorilor posibilitatea de a plăti de oriunde, într-un mod foarte simplu, cu un singur gest".
Acum, consumatorii din toată lumea pot să se înscrie pentru a utiliza serviciul, prin intermediul instituţiilor financiare din Australia şi Canada, până la sfârşitul lunii martie, şi al celor din SUA şi Marea Britanie, până la sfârşitul primăverii, respectiv al verii. În plus, în 2013, MasterPass va fi disponibil şi pe alte pieţe, printre care: Belgia, Brazilia, China, Franţa, Italia, Olanda, Singapore, Spania şi Suedia.
Serviciile MasterPass includ:
Servicii MasterPass de plată: pentru a oferi comercianţilor o modalitate convenabilă de acceptare a plăţilor electronice, indiferent de locul unde se află consumatorul. Chiar dacă este vorba de plăţi direct la casă sau de plăţi realizate în timp ce consumatorul se plimbă printre rafturile magazinului, MasterPass va susţine folosirea tehnologiei NFC, QR codes, tag-uri sau dispozitive mobile. Pentru cumpărăturile online, MasterPass pune la dispoziţie un proces simplu de plată, eliminând nevoia de a introduce de fiecare dată informaţii detaliate despre adresa de livrare şi despre card.Portofele conectate la MasterPass: pentru a permite băncilor