Zis şi drumul ţăranilor care vor să spună că au fost în excursie la munte, în adidaşi Mike şi trening mov, sau al gospodinelor extaziate de „natura patriei” care pun pe Facebook 100 de poze trase de pe bordul BMW-ului cu număr de Ruse, Transalpina e un drum naţional inutil ce suie la 2150m pentru un trafic care nu există, de la Novaci la Obârşia Lotrului şi apoi către Transilvania; sau, atâta cât este în sezon şi weekenduri, produce doar daune pentru mediu şi nimic altceva. Sursa: EVZ
În rest, stă închis jumătate de an şi trebuie întreţinut cu costuri mari când se redeschide. Este sub-standard în multe secţiuni, fiind lipsit de marcaje, parapeţi şi având o geometrie ce nu permite accesul autocarelor sau maşinilor de marfă (nu că ar avea ele de ce să vină pe aici). Pe traseu nu e nimic interesant de văzut decât şoseaua în sine, care şerpuieşte peste nişte păşuni, oferind motoristului satisfacţia oarecum platonică de a fi urcat la cel mai înalt punct din ţară pe un drum naţional asfaltat şi a povesti apoi vecinilor despre asta.
Această investiţie a fost contractată în mare viteză de CNADNR sub mandatul dizidentului Ludovic Orban, în 2008; a fost realizată de firma lui Neluţu Iordache (omul cu avionul); şi a costat 380 milioane Euro. Cu banii ăştia făceai două centuri ocolitoare în jurul unor municipii care nu le au şi astfel gâtuie traficul pe segmente de drum european (Bacău, Slatina, etc). Sau, cu 10% din costuri reparai DN7A care urcă pe Lotru la noua şi excelenta pârtie de schi de la Vidra, un drum normal, util şi pentru localităţile din zonă şi care poate sta deschis tot timpul anului, fiind pe o vale. Şi pentru ce s-a făcut Transalpina? Pentru că aveau diverşi burtă-verde regionali viloace-pensiune la Rânca – un loc oribil, un fel de Pipera montană unde nu-i recomandabil să călcaţi – începute înainte de criză pe Sapard şi intrate în faliment după, deci