Guvernul a avizat, prin ordonanţă de urgenţă, introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la înmatricularea maşinilor, înlocuind actuala taxă auto. Noul sistem de taxare va fi introdus la 15 martie, până atunci Guvernul urmând să definitiveze şi normele de aplicare.
După trei luni, Guvernul a scos din „joben” o nouă taxă de mediu care va fi aplicată începând cu 15 martie. Noua formulă de calcul conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
Conform datelor puse la dispoziţie de Minister, în cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,5 cmc, diesel, Euro 3, fabricat în 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro, iar pentru acelaşi automobil, fabricat în 2000, cu aceeaşi motorizare şi nivel de poluare identic, dar pe benzină, timbrul va fi de 425 euro. Pentru un autoturism Polo nou, Euro 5, cu motor de 1,2 cmc, timbrul de mediu pentru benzină va fi de 60 euro, iar pentru motorină, de 36 euro.
Pentru un Ford Fiesta, fabricat din 2003, cu nivel de poluare Euro 3 şi motor de 1,4 cmc, timbrul de mediu va fi pentru diesel de 823 euro, iar pentru benzină, de 933 euro. În cazul unui Logan Sandero nou, Euro 5, cu motor de 1,2 cm