Pentru a-și reduce cheltuielile, companiile românești au început să își evalueze angajații cu ajutorul soluțiilor software de monitorizare a calculatoarelor. Cea mai utilizată metodă software este cea prin care se raportează timpii folosiți de angajat în interes personal pe computerul companiei.
Transformările pe care le-a suferit în ultimii ani piaţa muncii din România, o piaţă marcată de criza economică, dar şi eforturile pe care companiile le-au făcut pentru a se menţine pe linia de plutire, au determinat nu numai o redimensionare economică a acestora, ci şi adoptarea unor noi soluții de management. Pentru a deveni sustenabile pe piaţă, foarte multe firme au ridicat standardele profesionale impuse angajaţilor, astfel a crescut interesul față de procesele de lucru interne, se pune accentul pe optimizare, reducere de costuri și creșterea productivității.
Una din activitățile cărora managerii le oferă o mai mare atenție este modul în care angajații utilizează calculatoarele companiei în timpul programului de lucru. Contestată de unii, apreciată de alţii, monitorizarea activității pe calculatoare la locul de muncă pare să prindă teren și în rândul companiilor din România.
Managerii susţin că la originea acestei situaţii ar fi faptul că tot mai puţini dintre angajaţi folosesc calculatorul exclusiv în scop profesional. Angajații utilizează calculatoarele companiei în timpul programului pentru multe alte activități decât cele profesionale, plus de asta întârzierile la program, prelungirea pauzei de masă sau a pauzelor de țigara reduc timpul total alocat companiei.
Principalii adversari ai managerilor romani sunt site-urile de socializare, email personal, chat, jocuri, filmulețele și cumpărăturile online.
Citiţi şi: ACUZAŢIE: SUA spionează întreaga lume prin intermediul Facebook
Dincolo de aspectele etice inv