Se apropie termenul oficial de finalizare al autostrăzii Orăştie – Sibiu, aprilie 2013, iar lucrările de execuţie sunt undeva pe la jumătate. De altfel, constructorii au anunţat că nu vor putea respecta data din contract, din cauza problemelor identificate în teren. Vom mai trebui să aşteptăm cel mai devreme până la toamnă ca să circulăm pe două benzi pe sens până la Sibiu sau Orăştie.
Utilizatorii forumului skyscrapercity au fost curioşi să vadă care este stadiul lucrărilor în realitate şi nu pe hârtie, iar, dintr-un film realizat la jumătatea lunii februarie, se vede că nu prea sunt şanse ca lucrările să fie terminate în două luni.
Potrivit datelor CNADNR, furnizate publicației economice Capital, stadiul lucrărilor la segmentele de autostradă pe tronsonul Orăştie – Sibiu, la începutul anului, ca proiectare şi execuţie, rezultă la niciun lot din cele 4, de pe tronsonul autostrăzii care va scăpa Sebeșul de traficul infernal, nu s-a depășit atins 60% din volumul total al lucrărilor.
Lot 1: km 0 – 24 plus 110: 46,09%
Lot 2 (zona Sebeş): km 24 plus 110 – 43 plus 855: 53,16%
Lot 3: km 43 plus 855 – 65 plus 965: 58,18%
Lot 4: 65 plus 965 – 82 plus 070: 53,07%
Noile termene avansate de constructori ar fi vara lui 2013 pentru lotul 1 (antreprenor “Strabag “SRL), septembrie 2013 pentru lotul 2 (antreprenor general asocierea “Straco Grup” – “Studio Corona” SRL) şi noiembrie 2013 pentru loturile 3 şi 4, unde antreprenorii generali sunt “Impregilio” SpA şi asocierea “Astaldi” – “Euroconstruct Trading” – “Astalrom”.
Kilometri de autostradă care vor străbate județul nostru se vor uni cu varianta de ocolire Deva-Arad, iar ulterior cu autostrada Lugoj-Deva, autostrada Timișoara-Lugoj, vor continua cu varianta de ocolire a municipiului Arad, cu autostrada Arad-Timișoara și se va finaliza cu autostrada Arad- Nădlac, ne vor scoate, în afara