De fiecare dată când vine vorba despre Radu Mazăre, mai-marii PSD-ului, înainte de a răspunde, se uită cu atenție în portofel. Acolo, pe lângă poza primarului de Constanța cu basc roșu și cămașă de luptător de gherilă prin cluburi, se întrezăresc promisiunea unor afaceri reciproc avantajoase în port și amenințarea retragerii sprijinului pentru orice tip de alegeri, referendum sau miting propagandistic. Pierduți cu ochii-n portofel, șefii partidului răspund, zâmbind temător: “Așa e domnul Mazăre, un tip nonconformist, un bun gospodar, devotat 150% partidului!”.
Căci, într-adevăr, așa e domnul Mazăre, un tip devotat, care nu uită nici de unde a plecat și nici unde, la o adică, s-ar întoarce, dacă o fi vreodată să se plictisească de atâta timp liber pe care-l petrece prin locuri exotice și o vrea să se întoarcă la marea lui dragoste, presa. Și pentru că trăim într-o perioadă în care presa trebuie aprig susținută, dacă vrei să te întorci la ea și să nu te lase să dormi pe preșul de la intrare, Radu Mazăre face tot ce poate pentru a lăsa o impresie bună și pentru a le șterge pe cele greșite care s-ar putea forma doar (dar doar) dintr-o simplă întâmplare.
Așa că, an de an, Primăria lui Radu Mazăre cheltuiește sume frumoase pentru servicii de publicitate în presă. Iar anul acesta nu putea face excepție, căci, chiar dacă n-or fi bani de multe altele, de banii pentru presă nu se atinge nimeni. Așa se face că și în 2013, ca în toți anii de când e Mazăre primar, televiziunea locală din Constanța, deținută de către SC Soti Cable Neptun SRL, va primi de la Primărie nu mai puțin de 3.214.512 lei fără TVA, pentru “servicii de informare și promovare pe canale TV locale și/sau regionale”. Pentru cei care nu știu, trei sferturi de milion de euro este o sumă pentru care nu doar Neptun TV, ci și televiziuni mai mari ar face liniștite moarte de deontologie.
Că toa