Fostul lider al pieţei telefoanelor mobile Nokia şi-a schimbat priorităţile, nereuşind să ajungă din urmă Samsung şi Apple pe piaţa smartphone-urilor, şi "a pus tunurile" pe un alt producător aflat în dificultate, compania canadiană BlackBerry.
Nokia pariază că parteneriatul cu Microsoft, cel mai mare producător de software şi operator de servicii destinate companiilor, va ajuta smartphone-urile echipate cu Windows Phone să acapareze piaţa corporate, care preferă în mod tradiţional terminalele BlackBerry.
Smartphone-urile Nokia Lumia, inclusiv cele două noi modele prezentate în aceste zile la Mobile World Congress, Barcelona, sunt echipate de producător cu Microsoft Excel, Word şi PowerPoint, cele mai populare platforme software din categoria lor.
Lupta pentru locul al treilea pe piaţa smartphone-urilor ar putea depinde în mare măsură de rezultatul duelului de pe segmentul telefoanelor şi serviciilor destinate companiilor.
Acţiunile Nokia şi BlackBerry au scăzut cu aproximativ 90% în ultimii 5 ani, pe măsură ce consumatorii, şi mai târziu companiile, au trecut la Android sau iPhone. "Pe o scară de la 1 la 10, importanţa câştigării pieţei corporate primeşte destul de clar nota 11", comentează pentru Bloomberg ramon Llamas, analist la compania de cercetare IDC, din Boston.
Llamas anticipează că terminalele Windows Phone vor bate BlackBerry în acest an, cu cea mai mare parte a vânzărilor trecute în dreptul Nokia.
BlackBerry a inventat modelul smartphone-ului dotat cu servicii software şi securitate avansată pentru executivi şi politicieni şi este încă omniprezent la Washington şi pe Wall Street.
Nokia va încerca, probabil, să se adreseze şefilor de companii interesaţi să sincronizeze cu uşurinţă informaţii între smartphone şi computerul de la birou, dotat de cele mai multe ori cu sistemul de operare Windows.
Compania finlandeză a