A 83-a ediţie a evenimentului expoziţional anual de la Geneva (7-17 martie) va fi punctul de lansare a versiunii compactei scurtate Seat Leon SC. Caroseria în două uşi a modelului iberic pierde astfel centimetri buni în lungime, ajungând la 4,2 metri, lăţimea cochetează cu valoarea de 1,8 metri, în vreme ce versiunea e scundă de 1,43 metri. Ampatamentul pierde 3,5 cm, la 2,58 metri, în timp ce volumul portbagajului rămâne la o capacitate cât a Leon-ului 2013 în cinci portiere, adică 380 de litri fără afectarea habitaclului. Această valoare este totuşi cu 40 de litri mai mare comparativ cu vechea generaţie.
În ceea ce priveşte arhitectura punţii spate, asemenea fratelui de platformă MQB VW Golf VII, la puteri sub 150 CP Seat Leon SC 2013 utilizează o punte semirigidă, în vreme ce pe versiunile superioare soluţia adoptată este puntea independentă de tip multilink.
La baza viitoarei game de motorizări Seat Leon SC va sta un agregat pe benzină cu patru cilindri în linie de 1.2 TSI, declinat în două versiuni. Dispunând de 85 CP şi 105 CP, şi beneficiind de cuplu motor generos graţie supraalimentării (160 Nm, respectiv 175 Nm), Leon SC 1.2 TSI reuşind valori ale acceleraţiilor de 11,8 sec, respectiv 10,3 sec. Viteza maximă în cazul propulsorului de 105 CP atinge 195 km/h (dispune de 6 trepte ale cutiei manuale, comparativ cu 5 rapoarte la cel de 85 CP) iar consumurile medii de benzină conform NEDC (New European Driving Cycle) abia dacă trec de 5,1 litri la sută.
Puternicul 1.4 TSI livrează 122 CP şi nu mai puţin de 200 Nm. Ataşat cutiei de tip DSG cu dublu ambreiaj, Seat-ului Leon SC îi reuşeşte un sprint 0-100 km/h în 9,5 sec iar viteza maximă depăşeşte 205 km/h. Consumul de benzină mediu rămâne la valori mai mult decât decente, de 5,8 litri la sută iar emisiile de CO2 sunt de 134 grame.
Versiunea pe benzină de 1.8 litri preluată de la Audi A3 d