Concesionarii de autostrăzi care nu recuperează investiţia din această taxă vor primi diferenţa de la stat, conform strategiei avute în vedere de guvern.
Executivul vrea să modifice regimul actual al concesiunii de autostrăzi în sensul ca în contractul încheiat cu investitorul să fie inclus şi angajamentul ca, dacă investiţia nu este recuperată în cuantumul estimat din taxa pe autostradă, statul să suporte diferenţa de la buget. Modificarea va fi introdusă pentru a-i convinge pe investitori să se implice în construirea de autostrăzi.
"Guvernul va discuta o soluţie legislativă în ceea ce priveşte concesiunea. Aceasta se face din banii investitorilor, cu taxă pe autostrăzi, dar statul român trebuie să se oblige că plăteşte diferenţa între ceea ce au calculat investitorii că trebuie să obţină ca şi încasări şi ceea ce eventual nu încasează. Altfel, nu vrea nimeni să facă concesiune, iar astăzi vrem proiectul Comarnic-Braşov, apoi va fi Piteşti-Craiova", au afirmat sursele Mediafax. Potrivit acestora, procedura va fi negociată cu investitorii, inclusiv cuantumul investiţiei recuperate şi perioada de amortizare. Guvernul estimează că va asigura în acest an 3,4 miliarde de lei din fonduri externe şi 882 de milioane de la buget pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitări de drumuri naţionale, finanţare calculată pentru proiectele considerate prioritare.
Pe lista principalelor proiecte finanţate în acest an au fost incluse, printre altele, autostrăzile Orăştie-Sibiu (699 de milioane de lei, integral din fonduri externe nerambursabile postaderare), Cernavodă-Constanţa (435,4 milioane lei, din care 9,8 milioane lei din fonduri externe nerambursabile şi 425,6 milioane din fonduri externe rambursabile), Lugoj-Deva (430 milioane lei, fonduri externe nerambursabile), Bucureşti-Braşov (369 milioane lei, bugetul de stat), Arad-Timişoara şi By-pass Arad (250,