Campania de redirecţionare a doi la sută din impozitul pe venit este extrem de importantă pentru organizaţiile neguvernamentale, sumele adunate de acestea numărându-se prin copiii trataţi sau educaţi, prin comunităţile în care s-a intervenit şi prin animalele fără stăpân sterilizate sau salvate.
Acţiunea anuală a organizaţiilor din mediul nonguvernamental pentru redirecţionarea a doi la sută din venit către acest sector a început.
Aproape 50 de organizaţii neguvernamentale şi întreprinderi sociale din toată ţara au participat miercuri la târgul organizat la Petrom City pentru sectorul nonguvernamental din România, cu scopul de a promova prevederea doi la sută în rândul angajaţilor.
Fiecare participant are povestea lui şi o cauză clară pentru care luptă, însă scopul este acelaşi: să atragă cât mai multe fonduri prin campania "doi la sută", misiune deloc uşoară într-o asemena "bătălie".
De la asociaţii şi fundaţii care susţin copiii cu autism sau pe cei bolnavi de cancer, care educă sau militează pentru respectarea drepturilor celor mici în România, până la cele care susţin dezvolarea comunităţilor mici sau care protejează animalele, toate îşi canalizează eforturile în această campanie, care, deşi nu adună suficiente fonduri pentru susţinerea unui proiect un an de zile, spre exemplu, asigură măcar partea de cofinanţare pentru anumite proiecte.
"E greu. Redirecţionarea merge mult pe notorietate. E o părere personală. Însă aceşti doi la sută sunt foarte importanţi pentru noi, pentru că se adaugă la alte fonduri şi sunt importanţi pentru cofinanţarea proiectelor. Nu poţi face din banii adunaţi un proiect de sine stătător, dar e important şi dacă putem susţine nişte cursuri, spre exemplu", spune reprezentanta Romanian Angel Appeal, care în acest an doreşte să folosească fondurile strânse pentru copii cu autism.
În anul 2011, Romania