Administraţia Zonei Libere (AZL) Sulina funcţionează de mai bine de trei ani ca o regie autonomă sub tutela Consiliului Judeţean Tulcea, care a preluat-o de la Ministerul Transporturilor. Ca şi cealaltă regie din subordinea Consiliului Judeţean, RA Aeroportul Delta Dunării Tulcea, şi AZL Sulina s-a dovedit în toţi aceşti ani doar o gaură în bugetul judeţului care n-a mai alocat anul trecut nici un ban AZL-ului. Poate şi din acest motiv Administraţia Zonei Libere Sulina a fost în toamna anului trecut la un pas de colaps iar auditul care s-a realizat la regie n-a scos la iveală altceva decât că dacă o ţine tot aşa conducerea Administraţiei Zonei Libere Sulina va pune cât de curând lacătul pe sediu.
„Nu vrem aşa ceva şi, de când am preluat conducerea AZL Sulina, principala preocupare a fost aceea de a scăpa de datorii. Evident, nu poţi şterge cu buretele milioane de lei, însă măcar le poţi eşalona, ceea ce am şi reuşit.
A fost primul pas! Din păcate, sursele de venit în actuala formă de organizare nu permit continuarea activităţii astfel încât să ne ţinem şi de eşalonarea datoriilor şi de plata salariilor iar unul din marile adevăruri este acela că din personalul TESA mulţi sunt în concedii fără plată sau cazul meu şi a colegilor rămaşi, care suntem la muncă fără salarii. Asta e situaţia!”, a declarat Sorin Eusebio Iacob, directorul Administraţiei Zonei Libere Sulina.
Un plan de reorganizare a fost întocmit şi va fi supus atenţiei consilierilor judeţeni în şedinţa de azi. În esenţă, planul de reorganizare se referă la o reducere drastică de personal dar şi la majorarea capitalului social, o soluţie ideală, dar posibilă doar prin transformarea regiei în societate comercială.
„Una din variante este şi transformarea regiei în societate comercială pe acţiuni. Asta nu ar însemna că AZL Sulina moare, ci că se transformă. Avantajele acestei tran